Europejska oferta połączeń lotniczych low-cost powoli, jednak konsekwentnie wzbogaca się o połączenia transatlantyckie. Po dwuletnim przestoju wywołanym pandemią, cieszą się one olbrzymim zainteresowaniem.

Coraz silniejszą pozycję na rynku tanich lotów do USA zajmuje norweska linia niskokosztowa Norse Atlantic Airways.

Dreamliner w barwach Norse Atlantic Airways ląduje w Oslo.

Porównaj oferty hoteli w USA.

Update 2 grudnia 2022:

Przewoźnik ogłosił uruchomienie połączenia na trasie Paryż CDG – Nowy Jork JFK. Pierwszy lot zapowiedziany jest na 26 marca 2023. Będzie to czwarta europejska trasa Norse Atlantic do Nowego Jorku, po Londynie (Gatwick), Oslo i Berlinie.

Połączenie wykonywane będzie codziennie. Z Paryża samolot odlatywać będzie o godzinie 19:45, przybywając do Nowego Jorku o godzinie 22:00 czasu lokalnego. Na trasie powrotnej, godziny odlotu/przylotu to 00:30 – 14:05 (następnego dnia).

Bilety na nowe połączenie low-cost Paryż – Nowy Jork są już w sprzedaży.

Update 10 czerwca 2022:

Przewoźnik rozpoczął sprzedaż biletów na trasach z Berlina-Brandenburg do Nowego Jorku (JFK) i Los Angeles. Połączenie do Nowego Jorku realizowane będzie od 17 sierpnia; do LA z Berlina latać będzie można bezpośredni, i low-cost, od 19 sierpnia.

Update 27 maja 2022:

Od dziś, na stronie internetowej przewoźnika kupić można bilety na nową trasę low-cost z Europy do USA. Połączenia Londyn-Gatwick – Nowy Jork-JFK odbywać się będą codziennie, poczynając do 12 sierpnia. Ceny w pierwszych dniach sprzedaży są atrakcyjne, zaczynają się już od PLN 1400 za podróż w obie strony.

Połączenie realizowane jest, zgodnie z zapowiedziami, Dreamlinerem.

Update 14 stycznia 2022:

14 stycznia 2022 był ważną datą dla nowego przewoźnika low-cost. Tego dnia amerykański Departament Transportu wydał zezwolenie na wykonywanie połączeń lotniczych pomiędzy Europą i USA przez Norse Atlantic Airways.

W grudniu 2021 roku, linia otrzymała certyfikat przewoźnika lotniczego od Urzędu Lotnictwa Cywilnego Norwegii oraz odebrała dostawę pierwszego Boeinga 787-9, czyli Dreamlinera.

Update 1 października 2022:

Dobra wiadomość dla osób poszukujących tanich lotów z Europy do Stanów Zjednoczonych: latem 2022 roku uruchomione zostaną połączenia low-cost z Norwegii do 3 amerykańskich miast.

1 października 2021 r. linie lotnicze Norse Atlantic Airways ogłosiły za pośrednictwem Facebooka 3 pierwsze trasy.

Fly Norse Facebook:
IT’S OFFICIAL! Our first routes are announced! We expect to start flying by summer 2022.

Nowy skandynawski przewoźnik low-cost Norse Atlantic Airways przejął flotę Dremalinerów linii Norwegian, które w obliczu wywołanego pandemią kryzysu, zrezygnowały z połączeń za Atlantyk. Nie jest to jej jedyny sposób, w jaki obydwaj przewodnicy są powiązani, o czym więcej poniżej.

Nowe trasy bezpośrednie z Europy do USA:

  • Fly Norse: Oslo – Los Angeles (Ontario Intl. Airport)
  • Fly Norse: Oslo – Nowy Jork (Stewart Intl. Airport)
  • Fly Norse: Oslo – Fort Lauderdale/Miami (Fort Lauderale Intl. Airport)

low cost do USA

Nowa alternatywa lotów low-cost z Europy do USA: Norse Atlantic Airways.

Zobacz także: Tanie loty do USA – znajdź najlepsze połączenia i zarezerwuj online.

Nowe trasy low-cost Europa – USA

W oświadczeniu prasowym Norse Atlantic Airways, linia zapowiedziała otworzenie połączeń pomiędzy popularnym destynacjami turystycznymi w Ameryce i Europie, w tym Nowym Jorkiem, Los Angeles, Miami, Londynem, Paryżem i Oslo jeszcze w grudniu tego roku (nie znane są jednak bliższe szczegóły planowanych tras).

Obsługiwać je będzie flota 9 Boeingow 787 w leasingu na korzystnych warunkach od Norwegian. W przyszłości poszerzona ma ona zostać o dodatkowe 3 jednostki.

Nowy przewodnik stawia więc na sprawdzone już, dochodowe trasy pomiędzy Starym Kontynentem a Stanami Zjednoczonymi. W przyszłości nie wyklucza jednak rozszerzenia oferty o rynek azjatycki. Wymagało to będzie jednak powiększenia floty Dreamlinerów. Do czasu gdy będzie to możliwe, Norse Atlantic Airlines planuje zoptymalizować koszty operacyjne, działając według typowego dla linii low-cost schematu: za konkurencyjną w stosunku do oferty regularnych linii rejsowych cenę klient otrzyma miejsce na pokładzie jednego z najnowocześniejszych modeli Boeinga, na transatlantyckiej trasie oraz możliwość wykupienia, wedle uznania, usług dodatkowych, tradycyjnie oferowanych na pokładzie samolotu.

Dodatkowo, nowa linia planuje nawiązać współpracę z Norwegian, korzystając z popularności oraz szerokiego wybory połączeń europejskich dobrze znanego już na rynku low-costa. Mogąc zaoferować połączenia transferowe pomiędzy dziesiątkami miast europejskich a lotniskami, na których dostępne będą trasy transatlantyckie, Norse powiększy drastycznie pulę klientów.

Fly Norse – kto stoi za nową linią lotniczą?

Norse Atlantic Airways powstała z inicjatywy osoby ściśle powiązanej z Norwegian, a mianowicie Bjørna Kjos, założyciela i wieloletniego prezes norweskiego low-costa, który w 2019 roku przeszedł na emeryturę, długo jednak na niej nie pozostając. CEO nowej linii jest Bjørn Tore Larsen, jeden z współzałożycieli OSM Aviation oferującej usługi dla linii lotniczych.

Tak nową linię lotniczą przedstawia Bjorne Tore Larsen, dyrektor generalny Norse Atlantic Airways.

W zarządzie zasiada także znany ze współpracy z Norwegian Bjørn Kise, COO Espen Høiby, także powiązany z OSM Aviation i wynoszący doświadczenie ze współpracy ze Scandinavian Airlines oraz CFO James Lightbourn posiadający doświadczenie finansowaniu sektora lotniczego.

„Trzech Bjørnów” jest właścicielami Norse Atlantic Airways. Pakiet kontrolny akcji, aż 63%, posiada Tore Larsen, 15% należy do Kjosa, pozostałe 12% zaś do Bjørna Kisego.

W kwietniu 2021 roku, nowa spółka zarejestrowana zostać ma na, należącej do Euronextu,  Oslo Børs, jedynej niezależnej giełdzie papierów wartościowych w Skandynawii.

Pareto, Arctic i Sparebank1 to główni doradcy finansowi.

Boeing Dreamliner Engine Problems

Nowe trasy Norse Atlantic Airways obsługiwac będzie Dreamliner.

Przed, wywołanym pandemią koronawirusa kryzysem i spowodowaną nim koniecznością restrukturyzacji, trasy międzykontynentalne stanowiły znaczą część przychodów Norwegian. Zpośród 74 tras dalekiego zasięgu, jakie Norwegian obsługiwał w 2019 roku, zdecydowaną większość stanowiły właśnie trasy do Stanów Zjednoczonych.

Nowa linia lotnicza ma w planach przywrócenie i dalsze rozbudowanie oferty połączeń do USA, licząc na duże zainteresowanie podróżami po długim okresie lockdownu i restrykcji.

Największe ryzyko da nowego przewoźnika wiąże się oczywiście z niepewnością, co do dat oraz dokładnych warunków otwarcia korytarzy powietrznych pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i strefą Schengen. Równoważą je nieco bardzo korzystne warunki, na jakich Norse użytkować ma flotę Dreamlinerów Norwegian.

Coraz większa konkurencja na ryku low-cost w Norwegii – Norwegian, Norse , Widerøe i Flyr

Przewoźników niskokosztowych pojawia się w Norwegii coraz więcej. Całkiem niedawno wystartowały pierwsze samoloty nowego norweskiego low-costa Flyr. Operująca według schematu bardzo zbliżonego do Norwegian linia konkuruje także z Widerøe, przewoźnika choć nie stricte low-cost, znanego z bardzo konkurencyjnych cen.

Ponadto, sporą inwestycję w norweskie trasy poczynił także węgierski przewoźnik Wizzair.

W chwili obecnej Norse Atlantic Airways znajduje się na etapie rekrutacji pilotów i personelu pokładowego.

Zobacz także:

Ten artykuł był ostatnio aktualizowany 2. grudnia, 2022