Dobra wiadomość dla osób poszukujących tanich lotów z Europy do Stanów Zjednoczonych: jeszcze w tym roku skromną na razie ofertę transatlantyckich tras low-cost wzbogacą połączenia nowego niskokosztowego przewoźnika z siedzibą w Norwegii.

Norse Atlantic Airways, bo o tej linii mowa, przejmie flotę Dremalinerów popularnego przewoźnika Norwegian, który w obliczu wywołanego pandemią kryzysu, zrezygnował z połączeń za Atlantyk. Nie jest to jej jedyny sposób, w jaki obydwaj przewodnicy są powiązani, o czym więcej poniżej.

Nowa linia lotnicza, której platforma internetowa nosi nazwę Fly Norse ogłosiła właśnie, iż jeszcze w grudniu 2021 roku uruchomi loty low-cost z kilku miast europejskich do Stanów Zjednoczonych.

low cost do USA

Nowa alternatywa lotów low-cost z Europy do USA: Norse Atlantic Airways.

Zobacz także: Tanie loty do USA – znajdź najlepsze połączenia i zarezerwuj online.

Nowe trasy low-cost Europa – USA

W oświadczeniu prasowym Norse Atlantic Airways, linia zapowiedziała otworzenie połączeń pomiędzy popularnym destynacjami turystycznymi w Ameryce i Europie, w tym Nowym Jorkiem, Los Angeles, Miami, Londynem, Paryżem i Oslo jeszcze w grudniu tego roku (nie znane są jednak bliższe szczegóły planowanych tras).

Obsługiwać je będzie flota 9 Boeingow 787 w leasingu na korzystnych warunkach od Norwegian. W przyszłości poszerzona ma ona zostać o dodatkowe 3 jednostki.

Nowy przewodnik stawia więc na sprawdzone już, dochodowe trasy pomiędzy Starym Kontynentem a Stanami Zjednoczonymi. W przyszłości nie wyklucza jednak rozszerzenia oferty o rynek azjatycki. Wymagało to będzie jednak powiększenia floty Dreamlinerów. Do czasu gdy będzie to możliwe, Norse Atlantic Airlines planuje zoptymalizować koszty operacyjne, działając według typowego dla linii low-cost schematu: za konkurencyjną w stosunku do oferty regularnych linii rejsowych cenę klient otrzyma miejsce na pokładzie jednego z najnowocześniejszych modeli Boeinga, na transatlantyckiej trasie oraz możliwość wykupienia, wedle uznania, usług dodatkowych, tradycyjnie oferowanych na pokładzie samolotu.

Dodatkowo, nowa linia planuje nawiązać współpracę z Norwegian, korzystając z popularności oraz szerokiego wybory połączeń europejskich dobrze znanego już na rynku low-costa. Mogąc zaoferować połączenia transferowe pomiędzy dziesiątkami miast europejskich a lotniskami, na których dostępne będą trasy transatlantyckie, Norse powiększy drastycznie pulę klientów.

Fly Norse – kto stoi za nową linią lotniczą?

Norse Atlantic Airways powstała z inicjatywy osoby ściśle powiązanej z Norwegian, a mianowicie Bjørna Kjos, założyciela i wieloletniego prezes norweskiego low-costa, który w 2019 roku przeszedł na emeryturę, długo jednak na niej nie pozostając. CEO nowej linii jest Bjørn Tore Larsen, jeden z współzałożycieli OSM Aviation oferującej usługi dla linii lotniczych.

Tak nową linię lotniczą przedstawia Bjorne Tore Larsen, dyrektor generalny Norse Atlantic Airways.

W zarządzie zasiada także znany ze współpracy z Norwegian Bjørn Kise, COO Espen Høiby, także powiązany z OSM Aviation i wynoszący doświadczenie ze współpracy ze Scandinavian Airlines oraz CFO James Lightbourn posiadający doświadczenie finansowaniu sektora lotniczego.

„Trzech Bjørnów” jest właścicielami Norse Atlantic Airways. Pakiet kontrolny akcji, aż 63%, posiada Tore Larsen, 15% należy do Kjosa, pozostałe 12% zaś do Bjørna Kisego.

W kwietniu 2021 roku, nowa spółka zarejestrowana zostać ma na, należącej do Euronextu,  Oslo Børs, jedynej niezależnej giełdzie papierów wartościowych w Skandynawii.

Pareto, Arctic i Sparebank1 to główni doradcy finansowi.

Dreamliner loty do USA

Nowe trasy Norse Atlantic Airways obsługiwac będzie Dreamliner.

Przed, wywołanym pandemią koronawirusa kryzysem i spowodowaną nim koniecznością restrukturyzacji, trasy międzykontynentalne stanowiły znaczą część przychodów Norwegian. Zpośród 74 tras dalekiego zasięgu, jakie Norwegian obsługiwał w 2019 roku, zdecydowaną większość stanowiły właśnie trasy do Stanów Zjednoczonych.

Nowa linia lotnicza ma w planach przywrócenie i dalsze rozbudowanie oferty połączeń do USA, licząc na duże zainteresowanie podróżami po długim okresie lockdownu i restrykcji.

Największe ryzyko da nowego przewoźnika wiąże się oczywiście z niepewnością, co do dat oraz dokładnych warunków otwarcia korytarzy powietrznych pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i strefą Schengen. Równoważą je nieco bardzo korzystne warunki, na jakich Norse użytkować ma flotę Dreamlinerów Norwegian.

Coraz większa konkurencja na ryku low-cost w Norwegii – Norwegian, Norse , Widerøe i Flyr

Przewoźników niskokosztowych pojawia się w Norwegii coraz więcej. Całkiem niedawno wystartowały pierwsze samoloty nowego norweskiego low-costa Flyr. Operująca według schematu bardzo zbliżonego do Norwegian linia konkuruje także z Widerøe, przewoźnika choć nie stricte low-cost, znanego z bardzo konkurencyjnych cen.

Ponadto, sporą inwestycję w norweskie trasy poczynił także węgierski przewoźnik Wizzair.

W chwili obecnej Norse Atlantic Airways znajduje się na etapie rekrutacji pilotów i personelu pokładowego.

Zobacz także:

Ten artykuł był ostatnio aktualizowany 28. marca, 2021